سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش، به حکمت پی برده می شود . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 91 خرداد 28 , ساعت 10:37 عصر

آیا بعثت رخدادی منحصر به بستر زمانی و تاریخی خاصی است؟


اگر پاسخ ما به این پرسش مثبت باشد، باید فورا پرسید که چگونه مومنانی که پس از این رخداد می‌آیند، خود را با آن هماهنگ سازند و خرد و جان خویش را در پرتو بارقه آن روشنایی بخشند؟ از سوی دیگر، از آنجا که مبعث مهر پایانی است بر بر انگیختگی پیامبران و دعوت پیامبر خاتم، پایان‌بخش دعوت‌های پیشین، آن را نمی‌توان تنها در زمان و مکان خاصی محدود کرد. از این‌رو باید همواره آن را زنده نگه داشت و خوانشی تازه از آن در هر عصر و دوره‌ای عرضه کرد تا نوش پیام آن کام تشنگان حقیقت را تازه کند.

ادامه مطلب...

جمعه 91 خرداد 26 , ساعت 12:46 صبح
   
تازه به جبهه آمده بود و عقیده داشت هیچ چیزی جز شوق شهادت او را نمی‌توانست به جبهه بکشد.
استعداد خاصی در تیراندازی و گرفتن گرا داشت. معمولاً از گروه جدا می‌شد و به نقاط ویژه‌ای برای گرفتن و مخابره گرای دشمن می‌رفت. هر کس از کار او تعریف می‌کرد، می‌گفت: «من بی‌لیاقتگرای دشمنو می‌گیرم، اما شما گرای شهادت رو.

پنج شنبه 91 خرداد 18 , ساعت 11:10 عصر

آزمایش جالب…
روزی دانشمندى آزمایش جالبى انجام داد. او یک آکواریوم ساخت و با قرار دادن یک دیوار شیشه‌اى در وسط آکواریوم آن ‌را به دو بخش تقسیم ‌کرد.

در یک بخش، ماهى بزرگى قرار داد و در بخش دیگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود. ماهى کوچک، تنها غذاى ماهى بزرگ بود و دانشمند به او غذاى دیگرى نمى‌داد.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 خرداد 11 , ساعت 8:47 عصر

کتاب: مجموعه آثار، جلد 16، ص 278

نویسنده: شهید مرتضى مطهرى

بحثهاى گذشته ارزش و اثر محبت را روشن ساخت و ضمنا معلوم گشت که عشق پاکان وسیله‏اى است‏براى اصلاح و تهذیب نفس،نه اینکه خود هدف باشد.اکنون باید ببینیم اسلام و قرآن محبوبى را براى ما انتخاب کرده‏اند یا نه.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 خرداد 4 , ساعت 1:10 عصر
پنج درس ارزشمند و آموزنده

1.یکى از اصحاب حضرت ابوالحسن ، امام هادى صلوات اللّه علیه به نام اسحاق بن ابراهیم حکایت کند:
روزى به محضر مبارک آن حضرت شرفیاب شدم ، شخصى را دیدم که در مجلس حضرت اظهار داشت : مدّتى است که مبتلا به سردرد شدیدى گشته ام .
امام علیه السلام فرمود: ظرفى را با مقدارى آب بردار و این آیه شریفه قرآن را بر آن بخوان : 

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 خرداد 1 , ساعت 9:3 عصر

رئیس جمهور گفت: در فتح خرمشهر هیبتی از ملت ایران در عالم نمایان شد که همه مکاران، قدرت طلبان و فاسدان عالم با شنیدن نام ایران دلشان می لرزد.به گزارش انتخاب؛ احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از دو طرح پتروشیمی در بندر ماهشهر، با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، این حماسه را حادثه ای عظیم و تاریخ ساز دانست و افزود: 30 سال قبل در چه شرایطی بودیم؟ ملتی مؤمن و موحد با مدیریت مردی آسمانی و الهی اما تک و تنها و با دست خالی بودیم.
وی گفت: همه دنیای مادی و شیطانی بسیج شدند تا قامت این ملت را در هم شکنند ؛


لیست کل یادداشت های این وبلاگ