سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله از مغلطه کاری منع فرمود . [معاویه]
 
پنج شنبه 101 دی 22 , ساعت 10:29 عصر

متن تبریک روز زن

 

ما مردان

در صحنه زندگی

نقش آسان‌تر را برداشتیم

چون آنقدر قوی و مهربان نبودیم

که از عهده نقش زن بودن بر آییم

روز زن مبارک

 

می‌ترسم آنقدر دوستت بدارم که خدا هم شک کند که آغازِ عشق از آدم و حوا بوده یا از ما!

روز زن مبارک

 

همه چیز با یک زن شروع می‌شود

زندگی با یک زن شروع می‌شود

بزرگترین عشق از زن شروع می‌شود

قدردانی و دوست داشتن زنان وظیفه هر روز ماست

روز زن مبارک!

 

به اولین روزهایی فکر می‌کنم که با تو آشنا شدم و نمی‌دانستم روزی خواهد رسید که صمیمی ترین و با معرفت ترین دوست من شوی.

بهترین من، بی دلیل و تا ابد دوستت خواهم داشت.

روز زن بر تو مبارک

 

عشق من تو که آمدی، دنیای من جای زیباتری شد

روزت مبارک زیبای من

 

عشق چیزی است که من هر روز در لبخند تو می‌بینم

عشق چیزی است که با هر لمس تو احساس می‌کنم

عشق چیزی است که در هر کلمه‌ای که می‌گویی می‌شنوم

عشق چیزی است که ما هر روز در آن زندگی می‌کنیم

روز زن مبارک همسر گرامی

 

اگر کسی می‌خواهد مهارت مدیریتی را بیاموزد، باید آن را از زنان شاغل بیاموزد تا هرگز سوالی نداشته باشد.

روز زن بر بانوان شاغل مبارک

زن نماد فروتنی، رحمت و تسکین برای تمام بشریت است

روز زن بر تمام زنان سرزمینم مبارک

 

خداوند بزرگترین هدیه را در قالب تو به من عطا کرده است.

من بخاطر داشتن تو در زندگی خوشبختم.

عزیزم روز زن مبارک!

 

فقط شعله عشق تو می‌تواند قلب من را روشن کند! فقط با گرمای لبخند تو می‌توانم بدرخشم، قول می‌دهم تا زنده‌ام در کنارت باشم.

روزت مبارک جانانم

 


پنج شنبه 101 دی 15 , ساعت 10:31 عصر

با شهادت چهار فرزند ام‏ البنین علیهاالسلام در کربلا، این بانوی شکیبا، به افتخار مادر شهیدان بودن نائل آمد و درکنار همسر شهید بودن، افتخاری دیگر بر صفحه افتخاراتش افزوده شد.

وقتی خبر شهادت فرزندانش به او رسید، سرشک اشک از دیده فرو ریخت و با روحیه‏ ای قوی در اشعاری گفت: «ای کسی که فرزند رشیدم عباس را دیدی که همانند پدرش بر دشمنان تاخت، فرزندان علی علیه‏السلام همه شیران بیشه شجاعتند. شنیده ام بر سر عباس عمود آهنین زدند، در حالی که دست‏ هایش را قطع کرده بودند؛ اگر دست در بدن پسرم بود، چه کسی می‏ توانست نزد او آید و با او بجنگد؟»

ام البنین، پاسدار خاطره عاشور:

از ویژگی‏ های بسیار مهم ام البنین، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است. وی پس از واقعه عاشورا، از مرثیه ‏خوانی و نوحه‏ سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‏ های آینده برساند.

ایشان هر روز به همراه پسرِ حضرت عباس علیه‏ السلام ، عبیداللّه‏ که همراه مادرش در کربلا حضور داشت و سند زنده ‏ای برای بیان وقایع عاشورا بود، به بقیع می ‏رفت و نوحه می‏ خواند و شور و غوغایی بپا می کرد . مردم مدینه اطراف او گرد می آمدند و با او هم ناله می شدند. حتی مروان بن حکم حاکم وقت مدینه نیز در میان ایشان بود و گریه می کرد.

امام باقر(سلام الله علیه)می فرماید: آن حضرت به بقیع می رفت و آن قدر جانسوز مرثیه می خواند که مروان با آن قساوت قلب گریه می کرد.

ولایت، کیمیایی بی همتا:

عالم رجالی، مامقانی در کتاب خود، تنقیح المقال، ولایت فاطمه کلابیه را این چنین به تصویر می کشد:

فَاِنّ علَقَتها بالحسین(علیه السلام) لیس اِلاّ لاِمامته. «همانا علاقه ام البنین به حسین بن علی(ع) به خاطر امامت حضرت است.» ادامه مطلب...

یکشنبه 101 دی 11 , ساعت 7:15 عصر

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 20 اسفندماه سال 1335 در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعدها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

شهید قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. شهید حاج قاسم سلیمانی در سال 1360 با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر 41 ثارالله منصوب شد. وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 بود. عملیات کربلای 5 از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ بود که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی پس از دفاع مقدس

سردار سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال 1367 ش، به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. شهید سلیمانی تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید. او در بهمن سال 1389 ش از سوی آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوای نظامی ایران درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

زندگینامه سردار حاج قاسم سلیمانی + عکس، فرزندان و شهادت

فرماندهی سپاه قدس

سردار قاسم سلیمانی در سال 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

سردار قاسم سلیمانی و مبارزه با اشرار ادامه مطلب...

سه شنبه 101 دی 6 , ساعت 7:51 عصر
در عرف به دهه دوم جمادی الاول یعنی از دهم تا بیستم جمادی الاول دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، دهه فاطمیه دوم گفته می شود.
دهه فاطمیه, تاریخ شروع دهه فاطمیه, ایام فاطمیه

تاریخ آغاز و پایان دهه فاطمیه

دهه فاطمیه اول : از دهم تا بیستم جمادی الاول
دهه فاطمیه دوم : از یکم تا دهم جمادی الثانی

چگونگی شهادت حضرت فاطمه (س)

رویداد خانه فاطمه (به عربی:حَرق دار)، به روایاتی اشاره می‌کند که بر اساس آنها ابوبکر پس از انتخاب شدن به عنوان خلیفه مسلمانان به همراه عده‌ای از همراهان از جمله عمر به قصد گرفتن بیعت به خانه حضرت علی(ع) می‌رود و در آنجا با مقاومت علی و فاطمه روبرو می‌شود. بنا بر نوشته منابعی مانند یعقوبی و بلاذری عمر در این واقعه «تهدید» می‌کند که اگر اجازه ورود به او ندهند خانه را به آتش می‌کشد.

سید جعفر شهیدی، نویسنده شیعه، تهدید به آتش زدن را تایید می‌کند. از نظر او با توجه به اینکه شیعیان یا دسته‌های سیاسی موافق آنها در سنین اول هجرت نیرویی نداشته‌اند، جعل روایات مربوط به این رویداد ناممکن می‌نماید. به علاوه او بیان می‌دارد که برخی از این روایات در نوشتارهای مغرب اسلامی (اندلس) هم آمده‌است. اما در مورد اینکه «آیا بازوی دختر پیغمبر را با تازیانه آزرده‌اند»، یا «می‌خواسته‌اند با زور بدرون خانه راه یابند و او که پشت در بوده‌است، صدمه دیده» می‌نویسد «در آن گیر و دارها ممکن است چنین حادثه‌هایی رخ داده باشد». به گفته? دنیس صوفی، روایتِ طبری از گفته ابو بکر در بستر وفات «کاش خانه? فاطمه را، اگر هم به قصد جنگ بسته بودند، برنگشوده بودم» به طور تلویحی به این معناست که خانه فاطمه ممکن بوده به زور باز شده باشد.
بروجردی، روحانی، شاهرودی و حسین خراسانی، روحانیان و مراجع شیعه، معتقدند که حضرت فاطمه (س) در اثر صدمات و جراحات وارده که در حین رویداد خانه فاطمه اتفاق افتاد و منجر به شکستگی پهلو و سقط جنین وی گردید، به شهادت رسیده است. در عین حال این نویسندگان بر این نظر دارند که حضرت فاطمه (س) بین 75 تا 95 روز پس از وفات محمد به شهادت رسیده است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ