سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزمند بودن ، جاودان بندگى نمودن است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:27 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا، در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم و از آنچه تو را بیازارد به تو پناه می آورم و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

ماه رمضان

 


شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:27 صبح

در استفتائی با محوریت حکم تزریق آمپول برای روزه‌دار مطابق با فتوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌خوانیم: احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از آمپول‌های مقوی و هر آمپولی که در رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سرم‌ها خودداری کند.

حکم تزریق آمپول برای روزه‌دار و خون‌‌ریزی لثه روزه‌دار/ پاسخ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، با توجه به مسائل جاری درباره روزه‌های ماه مبارک رمضان، به بازخوانی برخی احکام روزه مرتبط با فتوای حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید:

حکم تزریق آمپول برای روزه‌دار ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:25 صبح

اگر این دخترها را فلان آدم مسئول، جایی بدون این عکس‌ها و شعارها دادن‌ها می‌دیدید در موردشان چه تصوری داشت؟ یا آن شبکه‌ خارجی چه تصوری از دخترهای این تیپی ما دارد؟ این‌ها را می‌بینند اصلا؟ نمی‌بینند.

اوج عاشقی در روز قدس/ تحمل رنج‌ها برای تحقق آرمان‌ها

خبرگزاری فارس-تهران؛ ساعت حدود نه صبح است که می‌زنم بیرون. طرف‌های انقلابم. شب قبلش با خودم بسته‌ام که از انقلاب تا ولی‌عصر و میدان فلسطین را بروم و ظهر خیابان قدس باشم برای نماز. راه می‌افتم و در مسیرم رو به جلو می‌روم. مردم کم کم دارند جمع می‌شوند و مورچه‌وار از کوچه پس کوچه‌ها می‌افتند توی خیابان‌های اصلی. مورچه‌وار خودشان را انگار می‌خواهند به قندی برسانند مثلا.

انگار قرار است تمام شود آن قند؛ آنقدر که پرهیجان و پرهیاهواند. با خودم می‌گویم کم نیستیم‌ها. آخر گاهی که مشکلات هجمه می‌آورند سمتمان، آدمِ سستی مثل من زود احساس حداقلی بودن می‌کند. جمعیت امروز اما نشان می‌دهد کم نیستند آدم‌هایی که با وجود زبان روزه و روز تعطیل و ... باز هم پای کارند. مثل همیشه. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:17 صبح
دعوت مراجع تقلید و مراکز حوزوی به شرکت در راهپیمایی روز قدس

قم- مراجع تقلید، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه‌های جداگانه، مردم ایران و امت اسلامی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراجع تقلید، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه‌های جداگانه، مردم ایران و امت اسلامی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند که متن این پیام‌های به شرح زیر است:

آیت الله مکارم شیرازی: جهان اسلام خود را در برابر مسئله فلسطین و آزادی قدس مسئول بداند ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:16 صبح

روز بیست و سوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

ترجمه دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

خدایا بشوی مرا در این ماه از گناه وپاکم نما در آن از عیب ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکاری دلها ای چشم پوش لغزشهای گناهکاران. ( مفاتیح الجنان )

 

 


جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:15 صبح
شب قدر 23 رمضان چه اعمالی توصیه شده است؟

امشب سومین شب از لیالی مبارکه قدر است. مرحوم محدث قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال این شب مبارک مطالبی را نقل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب شب بیست و سوم ماه رمضان المبارک و سومین شب از لیالی مبارکه قدر است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال این شب مطالبی را نقل کرده است:

این شب از دو شب قدر گذشته برتر است و از روایات بسیار استفاده می‌شود که شب قدر همین شب است و این شب، شبِ «جهنی» است یعنی شبی است که دعاها در آن اجابت می‌شود و در این شب تمام کارها بر پایه حکمت الهی مقدّر می‌گردد و برای این شب غیر از اعمالی که با «دو شب قدر گذشته» مشترک است، چند عمل دیگر است: ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:38 صبح

مراسم احیا و سخنرانی در مسجد فاطمیه شهیدیه میبد به مناسبت شبهای قدر رمضان المبارک1444

شب بیست و سوم

با سخنرانی حجت الاسلام ابوالفضل فاضلی

شروع مراسم از ساعت23:00

شعر در سوگ شهادت امام علی (ع) / قرآنِ بی علی ثمرش ابن ملجم است، دارد خطر، تلاوت هر آیه بی علی

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:34 صبح

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ، وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ.

خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی ات موفقم بدار، و در میان بهشت هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان.

 

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:33 صبح
رحیم‌پور ازغدی: شهید صدر طرفدار فقه فعال و جامعه‌ساز بود

رحیم پور گفت: ما دو افراط و تفریط در حوزه داریم. یک جریان اقلیت هستند که همه موضوعات را اسلامی و غیر اسلامی می‌کنند و یک عده که سبک زندگی مسلمانان را صرفا اخلاق و عبادات فردی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، به مناسبت سالروز شهادت محمدباقر صدر، نشست مجازی اندیشه صدر با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی توسط پژوهشگاه شهید صدر برگزار شد. در این جلسه رحیم پور ازغدی با اشاره به سبک فقاهت شهید صدر گفت: این سبک فقاهت نزدیک‌ترین سبک فقاهت به پیامبر و اهل بیت است. گسسته و گسیخته نیست به هدف دین و به هدف فقه توجه دارد و با این توجهات استنباط می‌کند. امروز بین روحانیت افرادی هستند که این دیدگاه را فهمیدند و امیدواریم در دهه‌های آینده آثارشان را ببینیم.

 وی افزود: داخل حوزه رویکردهای مختلف نسبت به فقاهتی وجود دارد که شهید صدر داشت. بعضی‌ها افراد سلیم النفسی هستند که بدون هیچ سوء قصد، مانع گسترش این نگاه شهید صدر می‌شوند و این به نقص درک از هدف فقه و نقایص دیگری که شهید صدر به آن اشاره کرده است، برمی‌گردد و آنها به خاطر بی اطلاعی از فلسفه دین و هدف شریعت، عملاً قدرت یک نگاه وسیع و جامع به دین و احکام را ندارند و خودشان را در بخش‌هایی از دین محدود کردند. جریان سوم افراد فاسد و مریض داخل حوزه هستند. علمایی که به خاطر منافع و وابستگی و حتی مفاسد خود در حکومت جور در خدمت سلاطین فاسد هستند و در حکومت مشروع به جای کمک به اجرای دین فقط مزاحم اجرای احکام الهی در همه ابعاد می‌شوند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 2:3 صبح

شب قدر، فرصتی برای بخشیدن و بخشیده شدن

شب‌های قدر به احترام نزول قرآن یکی از شبی است که تقدیر یکساله در آن رقم می‌خورد و بهترین فرصت برای بخشیده شدن و طلب مغفرت است.

شب قدربه گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، هر چند اوصاف کمالیه خدای متعال گویای این است که در‌های لطف و رحمت و بخشش او همواره به روی بندگان فراری و خطاکار گشوده بوده و همیشه خدای متعال منتظر بازگشت بند‌های خود می‌باشد، ولی با این وجود این رحمت واسعه الهی و این انتظار همراه با اشتیاق خدای متعال در ایام خاصی از سال رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. رنگ و بویی که فرصت استثنایی و ویژه‌ای را در پیش روی بندگان خطاکار و نادم قرار می‌دهد.
گویی در این ایام خاص از سال خدای متعال دوست دارد برای بندگان فراری خود حسابی دگر باز کند و با آغوشی متفاوت پذیرای بندگانش باشد. ماه مبارک رمضان، این ماه خدا، فرصت استثنایی برای عبد خطاکار و فراری است. پس چه منزلگاهی بهتر از منزلگاه خدا برای این عبد فراری وجود دارد: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ? إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ؛ [1] پس به‌سوی خدا بگریزید، که من از سوی او برای شما بیم‌دهنده‌ای آشکارم!» ادامه مطلب...
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ